۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۵

مدیرکل میراث فرهنگی البرز خبر داد؛

دستگیری اعضای باند حفاری غیرمجاز در کرج/ مالکان هوشیار باشند

دستگیری اعضای باند حفاری غیرمجاز در کرج/ مالکان هوشیار باشند

کرج- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از دستگیری اعضای باند حفاری غیرمجاز در شرق و جنوب شرق کرج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم خاکی گفت: فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی البرز با بهره‌گیری از تکنولوژی روز و پایش اماکن و محوطه‌های تاریخی تحت حفاظت و تعامل و بهره گیری از ظرفیت رده‌های مختلف فراجا با رصد اطلاعاتی، فعالیت یک باند حفاری غیرمجاز که با قصد تحصیل اشیای تاریخی فرهنگی در شمال شرق و جنوب شرق کرج در اطراف قلعه و بنای تاریخی فعالیت داشتند را شناسایی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز افزود: بنابراین در دو عملیات مجزا توسط این یگان و کلانتری ۳۴ گرمدره نسبت به دستگیری ۱۴ نفر اقدام و تجهیزات مورد استفاده در حفاری‌های انجام شده شامل دو دستگاه فلزیاب و دو دستگاه هیلتی از متهمان کشف و ضبط شد و پس از تشکیل پرونده قضائی تمام اعضای این باند در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

وی با اشاره به توصیه‌های فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: افراد شیاد با تطمیع درصدد فریب و کلاهبرداری مالکان زمین‌ها، خانه‌های مسکونی، کارخانه‌ها، دامداری‌ها و باغ‌های اطراف اماکن محوطه‌های تاریخی جهت متقاعدسازی نسبت به انجام حفاری هستند و موجب تخریب اموال فرهنگی و صدمات مالی و جانی و تشکیل پرونده‌های قضائی برای مالکان می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در پایان اعلام کرد: در صورت مواجهه مردم با این قبیل افراد به فوریت با یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز به شماره ۰۲۶۳۲۸۲۹۱۱۸ و سامانه کشوری ۰۹۶۶۲ به صورت شبانه روزی اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 6264081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha